海外事業部中華圏統括
-
MIYUKI ITAYA板屋 美幸ベクトル
海外事業部中華圏統括MIYUKI ITAYA板屋 美幸ベクトル
海外事業部中華圏統括某航空会社国際線CAを経て、1997年に日中友好協会交換留学生として上海外国語大学へ留学。その後、2005年に中国で日本の良いものを広めるため、上海にPR会社C’s Communicationを設立、数々の日本ブランドの中国上陸PRを手掛ける。2011年ベクトルの中国進出を機にベクトルグループに事業参画、ベクトルチャイナの総経理に就任。現在、ベクトルチャイナの董事長並びにベクトルの中華圏エリアを統括し、中華圏における日本ブランドのマーケティングをサポートしている。
After working as a flight attendant on an international flight for an airline company, Miyuki studied at Shanghai Foreign Studies University as an exchange student of the Japan-China Friendship Association in 1997. In 2005, she established C’s Communication, a PR company in Shanghai to promote Japanese products in China, and has been involved in PR activities for many Japanese brands in China. 2011, she joined Vector Group and became the general manager of Vector China when Vector entered China. Currently, she is the Chairman of Vector China and in charge of Vector’s Greater China area, supporting the marketing of Japanese brands in Greater China.
-
NAHO SHIGETA繁田 奈歩インフォブリッジ
CEONAHO SHIGETA繁田 奈歩インフォブリッジ
CEO東京大学教育学部卒、1995年大学在学中にインドニューデリーで個人事業として旅行会社を開始。1999年インフォプラント(現マクロミル)入社、2002年同社取締役就任。2004年同社初の海外子会社であるInfo Plant China Co., Ltd.の立上げと中国・韓国・台湾企業とのアライアンスを担当。2006年インフォプラント退任後、INFOBRIDGE HOLDINGS GROUP Ltd.を設立、代表就任。2007年、日本に中国・インドの営業をサポートするインフォブリッジマーケティング&プロモーションズを設立。インドマーケティングリサーチ会社Market Xcel Data Matrix Pvt. Ltd.との合弁事業開始。インドにマーケティングリサーチ会社を設立し、日本企業のマーケティングニーズをインドに拡大する。その後、Mistletoe INC(孫泰藏氏がファウンダー)とGSF India(インド有数のアクセラレーター)とともにインドでFarm to Forkのスタートアップ支援のエコシステムを構築する新しいGastrotope Pvt Ltdを立ち上げ、現在では、インド中心にアジアのスタートアップ支援をはじめ、新たな投資事業を展開。
Naho has graduated from the University of Tokyo, Faculty of Education. During her undergraduate study at the University of Tokyo, in 1995, she started her own travel agency in New Delhi, India. She joined Info Plant (now Macromill) in 1999 and became a director of the company in 2002. In 2004, she became in charge of launching Info Plant China Co., Ltd. as the company’s first overseas subsidiary and of forming alliances with Chinese, Korean, and Taiwanese companies. After retiring from Info Plant in 2006, she established INFOBRIDGE HOLDINGS GROUP Ltd. and became its representative. In 2007, having established INFOBRIDGE MARKETING & PROMOTIONS Inc. in Japan to support sales in China and India, she launched a joint venture with an Indian marketing research company, Market Xcel Data Matrix Pvt. Ltd. With the establishment of a marketing research company in India, she expanded the marketing needs of Japanese companies in India. Later, together with Mistletoe INC (founded by Mr. Taizo Son) and GSF India (one of India’s leading accelerators), she launched a new joint venture company, Gastrotope Pvt Ltd, to build a Farm to Fork startup support ecosystem in India. The company is developing new investment businesses, including startup supports in India and other Asian countries.
-
HIROKO HOSHINO星野 裕子フィナンシャル・タイムズ 在日代表
コマーシャルディレクターHIROKO HOSHINO星野 裕子フィナンシャル・タイムズ 在日代表
コマーシャルディレクター2000年フィナンシャル・タイムズ(FT)に入社。コマーシャル部門所属。2006年からFTのアジア地域のデジタルコマーシャルディレクターを務める。2007年1月から日本代表を兼任。2014年より現職。現在、東京で日本支社の陣頭指揮をとるとともに、アジア全域における広告営業を統括する。
In 2000, joined the Financial Times, belongs to the commercial department. Since 2006, she has been the director of digital commercials for FT Asia. Since January 2007, she has served concurrently as the representative of Japan.
Has been in the current job since 2014. She leads the Japanese branch in Tokyo and oversees advertising operations throughout Asia.