取締役CMO
-
TADASHI GENDA元田 済スマドリ
取締役CMOTADASHI GENDA元田 済スマドリ
取締役CMO -
KEN HARADA原田 謙実践女子大学人間社会学部 教授KEN HARADA原田 謙実践女子大学人間社会学部 教授
実践女子大学人間社会学部教授。専門は、都市社会学、社会老年学、社会調査法。おもに都市における人間関係と主観的ウェルビーイングとの関連を計量分析にもとづいて展開。近年は、エイジズム(年齢差別)の視点から、職場と地域における世代間関係について研究を進めている。主著は『社会的ネットワークと幸福感:計量社会学でみる人間関係』『「幸福な老い」と世代間関係:職場と地域におけるエイジズム調査分析』(勁草書房)。
Ken Harada, PhD, is a professor at the Jissen Women’s University, Faculty of Humanities and Social Sciences. He specializes in urban sociology, social gerontology, and social research methods. His research focuses on the association between social relationships and subjective well-being in urban areas based on quantitative analysis. Recently, he has been studying intergenerational relationships in the workplace and community from the perspective of ageism.
-
SHINKO OSADA長田 新子渋谷未来デザイン
理事・事務局長SHINKO OSADA長田 新子渋谷未来デザイン
理事・事務局長外資系情報通信及び企業システム・サービスの営業、マーケティング及び広報責任者を経て、2007年にレッドブル・ジャパン入社。最初の3年間をコミュニケーション統括、2010年から7年半をマーケティング本部長(CMO)として、日本におけるエナジードリンクのカテゴリー確立及びレッドブルブランドと製品を日本市場で浸透させるべく従事し、2017年に退社。独立後、2018年4月より現職。渋谷5GエンターテイメントやNext Generationsなどのプロジェクトを手掛け、SOCIAL INNOVATION WEEK SHIBUYAのエグゼクティブプロデューサーも務める。2022年4月より事務局長に就任。またNEW KIDS代表としてマーケティング・PR関連のアドバイザーや、マーケターキャリア協会理事及び女性複業支援企業等でキャリア支援活動も積極的に行う。2022年3月よりMetaverse Japan代表理事に就任。著書に『アスリート×ブランド 感動と興奮を分かち合うスポーツシーンのつくり方』(宣伝会議)、渋谷未来デザイン編・著書として『変わり続ける! シブヤ系まちづくり』(工作舎)。
After working as a sales, marketing and public relations manager for a foreign telecommunications and enterprise systems and services company, Shinko joined Red Bull Japan in 2007. She spent her first three years as head of communications and seven and a half years as head of marketing (CMO) from 2010 to 2017, when she left the company to establish the energy drink category in Japan and to promote the Red Bull brand and products in the Japanese market. After becoming independent, she has been in her current position since April 2018. Shinko has been involved in projects such as Shibuya 5G Entertainment and Next Generations, and is also the executive producer of SOCIAL INNOVATION WEEK SHIBUYA. She has also been active as a marketing and PR advisor as a representative of NEW KIDS, a board member of the Marketers Career Association, and a member of the board of Metaverse Japan.